Het volgende bevat spoilers voor aflevering 9 van Overlevende Seizoen 43.Seizoen 43 van Overlevende tot nu toe een beetje vreemd geweest. Alle spelers zijn voor het grootste deel aardig en aangenaam, zonder duidelijke schurken. Niemand heeft tot nu toe echt grote stappen gezet, en vaak kiezen ze voor de makkelijkere stemming. Veel fans bekritiseerden dit en zeiden dat het het seizoen saai maakte. Er zit misschien enige waarheid in, aangezien het geen bijzonder wild of chaotisch seizoen is, maar deze aflevering leverde uiteindelijk een aantal spannende gameplay en een aantal geweldige strategische bewegingen van spelers op.

GAMER-VIDEO VAN DE DAG

Aan het begin van de aflevering lijkt Sami ook geïrriteerd dat de stam vorige week voor gemakkelijk stemmen ging door Jeanine eruit te schoppen. Hij wil een grote stap zetten, en zijn doelwit is James – hij heeft alleen (nog) geen cijfers. Owen is boos omdat James hem vertelde op Ryan te stemmen voor de laatste stam, maar vervolgens de stemming veranderde zonder het Owen te vertellen, waardoor Owen dacht dat James hem niet vertrouwde. Dit betekent op zijn beurt dat Owen James niet langer vertrouwt, en de stam begint het te beseffen hoe aantrekkelijk james is in dit spel.

VERWANT: Best Survivor-seizoenen, gerangschikt

Dan, heel vroeg in de aflevering, is het tijd voor een uitdaging, want er zijn deze week twee stamraden om door te nemen. De spelers zijn verdeeld in twee groepen, waarbij elke groep één persoon immuniteit krijgt, en de twee groepen gaan afzonderlijk naar de stamraad. Ondanks dat ze haar vinger heeft geblesseerd, wint Karla voor haar team, en Cody wint uiteindelijk voor de andere kant, en grijpt ze ook een beloning van boterhammen met pindakaas en jam als beloning voor het langst volhouden. Na de uitdaging worden de stammen naar twee verschillende kampen gestuurd om hun pre-tribal scrambles van elkaar te scheiden.

overlevende uitdaging 43 e9

De eerste groep bestaat uit Cassidy, Ryan, Gabler, Jesse en Cody. Ryan wil Cassidy elimineren, omdat hij dit als een grote stap ziet in het opbreken van de originele Coco-stam en laten zien dat hij speelt. zijn eigen individuele spel. Cassidy wil op haar beurt Ryan weg omdat ze hem als een bedreiging ziet, om nog maar te zwijgen van het feit dat hij het op haar gemunt heeft. Deze helft van de stam heeft een minder chaotische middag, omdat hun discussies iets rustiger en rustiger lijken te zijn.

Hetzelfde kan echter niet gezegd worden van de andere helft van de stam. Zowel Owen als James maken deel uit van deze groep (samen met Karla, Sami en Noelle), wat niet veel goeds voorspelt omdat ze allebei op elkaar proberen te mikken. Dit komt tot een hoogtepunt wanneer Owen en James een gesprek beginnen bij de waterput, wat al snel verandert in een ruzie waar ze uiteindelijk de rest van de groep in meeslepen. Het was eigenlijk best leuk om een ​​echte ruzie te zien Overlevende nogmaals, omdat het lijkt alsof ze de afgelopen seizoenen niet zoveel zijn gebeurd. Er is niets grappiger dan kijk hoe twee mensen tegen elkaar schreeuwen terwijl hun stamleden uitstekende reactiegezichten op de achtergrond maken.

overlevende 43 e9

Terug in de andere helft van de stam wegen Jesse en Cody rustiger hun opties voor de stemming af. Ze brengen het interessante punt naar voren dat ze moeten overwegen hoe hun stem zal worden ontvangen door de andere helft van de spelers, omdat die stem niet alleen betrekking heeft op die vijf mensen. Als ze Cassidy afwijzen, vrezen ze dat Karla en James boos op hen zullen zijn. Deze groep heeft echter het voordeel dat ze als tweede naar Tribal gaan, zodat ze de resultaten van de eerste stemming kunnen zien. Ze besluiten het te doen een definitieve beslissing nemen als ze eenmaal weten hoe die eerste groep heeft gestemd, wat eerlijk gezegd een redelijk goede strategie lijkt om de kamer te lezen.

De andere groep bespreekt nog steeds hun stem, en Noelle bedenkt een geweldig plan om haar Steal-A-Vote-voordeel te gebruiken om Owen’s stem te stelen (waardoor James op zijn gemak wordt gesteld aangezien het lijkt alsof ze met hem stemt, wat betekent dat het heeft gewonnen’ t. speel uw voordeel Kennis is Macht) gebruik het dan om James met Sami en Owen te stemmen. Sami vertelt Karla over dit plan omdat hij met haar wil werken en het ziet als een blijk van vertrouwen, wat in eerste instantie bijna een vergissing lijkt, aangezien zij de naaste bondgenoot van James is. Karla geeft echter toe dat Sami veel verstand heeft, en hoewel James een nummer in haar hoek is, vormt hij ook een bedreiging voor haar spel.

Deze groep gaat eerst naar Tribal, en heeft dat zeker gedaan de meest opwindende stam beide. Nadat ze hun ruzie aan Jeff hebben uitgelegd alsof hij hun vader was op een ouder-leraarconferentie en hem hebben verzekerd dat ze er overheen zijn gekomen, beginnen Owen en James opnieuw ruzie te maken en bewijzen dat ze dat niet doen. Als het tijd is voor de stemming, speelt Noelle haar Steal-A-Vote, en James ziet er opgewonden uit vanwege waar hij denkt dat de stemming naartoe gaat. De kijker wordt scherp gehouden omdat het onduidelijk is in welke richting Karla en Sami zullen uitzwaaien, maar uiteindelijk sturen ze James weg. Hij is er erg van overstuur, terwijl hij zich mokkend een weg baant naar de jurybox. Het is duidelijk dat het normaal is om boos te zijn na een blindside, maar hij lijkt zijn overmoed naar zijn hoofd te hebben laten stijgen en lijkt op geen enkele manier beweging in de richting van het spel te respecteren, zoals de meeste spelers doen wanneer ze worden uitgeschakeld. .

overlevende uitdaging s43 e7

De tweede groep komt binnen, hun hersenen beginnen te draaien als ze James in de jury zien. De versnellingen beginnen duidelijk te draaien in Jesse’s hoofd terwijl hij het probeert bereken wat hun beweging vanaf hier is. Dit deel van Tribal voelt teleurstellend aan in vergelijking met het eerste deel, maar uiteindelijk stemmen ze Ryan uit, die met veel meer gratie vertrekt dan James, tot zijn eer. De Split Tribal-methode is altijd vermakelijk Overlevende, omdat het verdelen en scheiden van de stam altijd leidt tot interessante stemmen en discussies over strategie, en spelers in staat stelt grote stappen te zetten als ze daarvoor niet het gevoel hadden dat ze de cijfers hadden om dat te doen. Deze aflevering was de hele tijd spannend, omdat het nooit helemaal duidelijk was in welke richting de stemming ging, wat leidde tot een van de meest boeiende afleveringen van het seizoen.

DE VOLGENDE: Survivor seizoen 43 aflevering 8 recensie